Auris voor professionals Aurislogo

Contact


Voor meer informatie of vragen over onderzoek kun je contact opnemen met één van onze audiologische centra (AC).

Auris heeft AC's in Rotterdam, Bergen op Zoom en Goes

Contactgegevens AC's

 

Voor meer informatie of vragen over aanmelden of Consultatie en Advies kun je contact opnemen met één van onze aanmeldpunten.

Auris heeft aanmeldpunten in Amersfoort, Breda, Goes, Leiden (Leiden, Haarlem e.o.) en Rotterdam

Contactgegevens Aanmeldpunten

 

Contactgegevens behandelgroepen en ambulante behandeling in regio Midden-Nederland

 

Contactgegevens behandelgroepen en ambulante behandeling in regio Zuid

 

Contactgegevens behandelgroepen en ambulante behandeling in regio Leiden, Haarlem e.o.

Deel deze pagina


STEL EEN VRAAG

Voorbeelden Consultatie & advies

Leerkracht Jolanda 
Jolanda is leerkracht op een basisschool. Zij merkt dat er nauwelijks interactie is tussen haar en Mark, een leerling in haar groep. Mark heeft een normale intelligentie en de vraag is waar het communicatieprobleem vandaan komt. Daarom roept ze de hulp van Auris in en vraagt een consultatie aan. Een medewerker van Auris komt meekijken en adviseert Jolanda hoe zij Mark kan stimuleren om te communiceren.

Krijn op de basisschool
Een juf van een basisschool ziet bij Krijn kenmerken van autisme. Hij heeft geen problemen met leren en er is sprake van een bovengemiddelde intelligentie. De andere leerlingen begrijpen hem echter niet en daardoor trekt Krijn zich terug. School vraagt zich af of er sprake is van autisme en hoe ze Krijn het beste kunnen begeleiden. Een Auris medewerker observeert in de groep en adviseert school en ouders voor nader onderzoek en geeft school handelingsadviezen op communicatief gebied. 

Theo in het speciaal onderwijs
De intern begeleider van een school voor speciaal basisonderwijs ervaart bij Theo taalproblemen. Hij kan niet op de woorden komen en zijn verhalen zijn vaak warrig. Theo is een stille jongen, dromerig en met name dit jaar vertoont hij clownesk en negatief gedrag. Is er misschien sprake van TOS bij Theo en hoe kunnen we dat laten vaststellen en beter begeleiden? Een Auris medewerker komt kijken en raadt een onderzoek bij het Audiologisch Centrum aan en geeft een aantal tips voor de leerkracht.

Marlies in de peutergroep
Een leidster van de peutergroep maakt zich zorgen om Marlies. Ze is zo stil en zo in zichzelf gekeerd. De verhaaltjes pikt ze niet op en ze kan er maar weinig over terug vertellen. Zijn er misschien problemen met het gehoor of is ze gewoon heel dromerig? Een consultatiegever vanuit de Zorg komt een keertje kijken en geeft adviezen om Marlies meer bij het verhaal te trekken. Door het verhaal meer visueel te  ondersteunen met behulp van de platen in het prentenboek. Verder raadt ze ouders aan om een gehooronderzoek aan te vragen bij het Audiologisch Centrum.